Et anderledes online magasin om livet utendørs, mat og vin, kultur og reiser samt livet generelt.

28. januar 2014

Frustrasjon i ettervake av jul og nyttår

Noen som nevnte dårlig samvittighet?
Om det er reklamen eller genetisk, vet jeg ikke, men straks alt jule- og nyttårshysteriet har begynt å legge seg, starter kravet om at "du burde trene" .....  JA, jeg vet det, men jeg trenger tid!!! Jeg er kjapp på mange områder, men av en eller annen grunn er jeg faktisk vanskelig å "få utpå" når det gjelder trening!



ALLE sier at det er såååå deilig og de føler seg sååååå mye bedre etter en treningsøkt ... de får økt spirit og økt innsatsvilje etc etc ... men jeg har allerede både innsatsvilje og spirit og drive jeg ...


kanskje jeg er født under en heldig stjerne???

En gang i tiden var jeg på nær det man kaller et idrettstalent .... tenk det ... nå får jeg unnagjort alle lavt prioriterte oppgaver i huset bare jeg tenker på å skulle foreta meg noe som minner om idrett!!! Du verden hvor effektiv jeg kan bli; - jeg fikk parret sokker, jeg støvsuget sengen, jeg ryddet i syskrinet og strøk skjorter og sorterte juleposten fra ifjor - bare fordi jeg truet meg selv med at "nå burde du sykle en runde på ergometersykkelen" eller "Se å få gått en lang tur nå! Det er flott vær ute - og kaldt - brrrrrrr - du som liker å høre knirkingen under skoene!!!"


Viljestyrken er det ingenting i veien med - bare det at den har sin egen vilje og kun fungerer på andre områder enn der jeg ønsker at den skulle!

Hmmmmmmm ...... jeg ser levende for meg hvor slank jeg skulle bli, - spenstig, sprett-rumpe og glødende hud! Et produkt av velvære ... men helt ærlig ... VELVÆRE?????

Velvære skal vel strengt tatt være noe man selv liker og ikke noe andre bestemmer???
Pes, ømme muskler, svette - jeg liker ikke svette!! - kle av seg i et rom med andre svette mennesker, brå bevegelser og hele tiden presse, presse, presse - det er ikke hva jeg ser som velvære!!! ....
Liker ikke det å sprade rundt naken sammen med andre mennesker jeg ikke kjenner, men samtidig innser jeg jo at det ser rimelig latterlig ut når man kjemper for å være innpakket i et stort badehåndklede samtidig som man forsøker å få på seg truse og BH - helt uten at noen synes at du oppfører deg litt rart - liksom .... her er det effektivitet som teller, men jeg kan definitivt spare meg...

Klamme mennesker i en gardrobe er ikke min oppfatning av ukentlig hyggestund nei!!!

Jeg fikk dessuten bekreftet at det rett og slett kan være farlig å trene, da jeg i siste uke fikk en mail fra en god venninne som hadde vært på treningsstudio og falt... før hun visste hva som var skjedd, hadde hun skåret av seg halve tommeltotten (blod overalt) og slått ryggen slik at hun nesten ikke kunne gå. Legevakten neste ... nå kan hun kun skrive med en hånd og da tar det tid å holde koken på FaceBook!!! Enda en god grunn til å holde seg borte!!!

Kanskje det ikke er så nødvendig å pese på et helsestudio flere ganger hver uke? Er det mest for å ikke skille seg ut at så mange gjør det? Jeg har sett flere kolleger som er like "blubbete" etter flere års trening (i alle fall har vi andre kolleger ikke unngått å få fullt referat fra den harde økten, hver eneste påfølgende lunch!! Uæææææ....), og det har heller ikke hjulpet dem at de ikler seg en kondomdress av en sykkel-outfit - inkludert insektbriller - og sykler til og fra treningssenteret.....

Nei, ... når våren kommer og fuglene kvitrer og sneen smelter og blomstene begynner å titte opp i grøfter og på eng og trærne får lysegrønne blader ... DA tror jeg at jeg skal begynne å gå tur, for det er visst ikke mer enn 30 minutter pr. dag som skal til for å holde seg i form! Kanskje jeg til og med får med meg min kjære hvis jeg nevner stranden!?!? :)
Dette er skrevet som en utblåsning og ikke anbefaling, men....
 Bilder fra internett

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar