Et anderledes online magasin om livet utendørs, mat og vin, kultur og reiser samt livet generelt.

9. januar 2014

Grønt lønnshopp!


Jeg trenger et lønnshopp!! … og hvem gjør egentlig ikke det? Alle trenger vi mer penger, for med øket lønn – øker forbruket ,og dermed trenger vi i neste omgang enda mer penger! 


Her er løsningen ifølge forskerne; en rask vei til success, er å sette inn en grønn plante, eller flere, der du jobber! Du blir mer effektiv og fortjener mer lønn! :)

Jobber du på et kontor er det enklest å utføre denne øvelsen. Det sies at å ha planter på kontoret kan gjøre deg nesten 50% mer kreativ og 40% mer produktiv på jobb. Funnene er kommet frem etter forskning på tidligere forskningsrapporter, som sier at kontoransatte med levende planter rundt seg jobber mer,  føler seg bedre og er mer fornøyd med arbeidet de utfører.

Undersøkelsen ble utført på Chelsea Flower Show i London, hvor 350 mennesker fikk utføre oppgaver på 4 forskjellige, provisoriske kontorer. Resultatet viste at det var markert økning i trivsel, kreativitet og produktivitet i alle kontorene som inneholdt levende planter.
Dette tror jeg på! I Norge har vi firmaer som jobber med nettopp dette.  Et av de har jeg selv hatt samarbeid med, og kan anbefale de på det varmeste. Har du ikke et kontor med planter, vil jeg anbefale deg å skaffe deg mer informasjon på denne siden; http://biooffice.no

Jeg er overbevist. Er du?

Her er bilder fra kontorer med grønne, hensiktsmessige, allergifrie planter:


Bilder fra www.biooffice.no samt internett

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar