Et anderledes online magasin om livet utendørs, mat og vin, kultur og reiser samt livet generelt.

29. august 2013

Lottogevinsten tar meg videre til .....

Etter et par uker med slaraffenliv i Hellas bestemmer jeg meg for å geare opp mot å møte den heseblesende sivilisasjonen igjen. Jeg vil ikke ha den som et sjokk, så jeg tar en myk start i bella Italia!
Bagni Vecchi i nord, husklynger på Sicilia, vakre vingårder i Toscana og Comosjøen bør besøkes!
Italia har alt; kultur, historie, vin og mat. Italia tilfredsstiller både gane og topplokk. I Italia vil jeg:

Jeg vil gjerne ta en tur med Orient Expressen, dra på retro-campingutflukt ved vakre innsjøer i Sveits, løpe langsmed de danske strender, spise smørrebrød og drikke snaps og lete opp historiske dokumenter i et skikkelig, flott og historisk bibliotek!

Etter dette begynner jeg å bli klar for litt mer krevende utflukter og 
tar turen innom;
Barcelona, Amsterdam, Paris og Madrid

Jeg føler at jeg har fått ladet batteriene og gearet opp, og søker meg nordover; føler en viss hjemlengsel, og gjør som trekkfuglene ... flyr nordover til våre naboland vest.... England, Irland og Skotland:
I Skotland ville jeg bodd på Wishboard-Tree House Lodge, ved Loch Goil. I London har vi jo vårt lurvete, lille fashionhotell The Pavilion, selv om jeg også kunne bodd helt andre, mer strøkne steder! På The Pavilion møter du supermodeller som Naomi Campbell, Erin o Connor, skuespillere som har vært og mottatt Oscar, f.eks. Charles Dance og Daniel Day Lewis. Artister som the Sugar Babes, Bryan Ferry, Duran Duran og Craig David bruker også hotellet flittig. Et sted med en atmosfære tatt ut av en fantasiverden.  :) Det skulle vært inspirerende å besøke den freshe, rosa kaféen i Kinsale, i Irland og den lille engelske byen Fortuneswell, som ligger ved sjøen og har nydelig sjømat på hver lille kafé og restaurant, og innen jeg reiste hjem ville jeg ha badet i vannfallene ved Wishboard-St. Nectan’s Glen Waterfalls, i Cornwall i England.

Jeg skulle ønske dette var virkelig!  At jeg kunne be med meg min kjære mann på alt dette og at vi kjørte rundt i denne bilen, uansett hvor vi var på turen!


OK, på strandagene kunne vi også bruke denne!

 .... men så var det bare en drøm, en fantasi og en bakgrunn og rettferdiggjøring for å levere Lottokupongen hver 5. uke! ..... Men NOEN skal jo vinne, og når jeg gjør det; da skal jeg ta med meg min kjære og;






Bilder fra internett

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar