Et anderledes online magasin om livet utendørs, mat og vin, kultur og reiser samt livet generelt.

3. juli 2013

Tiden venter ikke på noen!

Er det en ting som er sikkert, så er det at tiden venter ikke på noen! 

Mens regnet pøser ned og vi, for det meste tilbringer tiden foran pc'en eller jobber inne, skjer det masser i kolonihagen time etter time! For hver regnværsdag som går, skapes det mer og mer arbeid for oss  (les;  l u k i n g !!!) - samtidig som det også spirer og gror på grønsaksfronten! Deilig!
Det finnes ikke noe bedre enn å spise mat man selv har drevet frem! Moro er det også!
Ingen E-stoffer, ingen vekstfremmende hormoner - bare ren grøde, alt sammen!

Etter at vi søkte om lov til å sette opp en kolonihagehytte, og fikk denne godkjent, har vi kommet godt igang med å bygge.  Hytta får lov å være maximum 20 kvadratmeter og vi ligger akkurat 4 cm2 under!!! :)


Det er mest grønsaker i vår kolonihage iår. Det blir liksom litt "halvert" siden denne sommeren blir viet bygging av en liten kolonihagehytte.


Først trodde jeg at vi måtte ta ned 1 kirsebærtre og tre epletrær, men ved å fintilpasse, har vi klart å redusere det ned til 1 kirsebær og 1 eple! Det var jeg superglad for.
 

Idag fikk jeg hjelp til å hente vinduer, så nå blir det spennende å se hvordan det skrider frem! Jeg gleder meg! :)
Verdifull last på veien!!!
Plass for vinduene måles til og skal gi mye lys inn i den lille hytta!
 Bilder (c) Marit Jørgensen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar