Et anderledes online magasin om livet utendørs, mat og vin, kultur og reiser samt livet generelt.

11. juli 2013

Annemor ble malerinne!


Annemor er som en sommerdag! Strålende, mild, vakker og myk! Hun har et vesen som uttrykker sarthet, vennlighet og imøtekommenhet! Hun er, etter mitt syn, en typisk kunstnersjel - så hvordan hun skulle kunnet passe inn i et annet yrke er meg helt uforståelig!


Annemor er ekte Sandefjordsjente, vokst opp på Vesterøya. Hun var ikke gammel før hun grep malepenselen og etter få år var det klart at fremtiden var bestemt!

I tillegg til figurative bilder, som dominerer hennes kunst, maler hun også abstrakt og portrett. De fleste av Annemors bilder er drømmende og vakre, appelerer til tankene og fantasien, og seilbåter og vann er ofte et hovedelement. Personlig føler jeg roen kommer over meg når jeg lar blikket hvile på hennes seilbåtmalerier.




 Damen spiller på flere strenger, og maler også stilarter, hvor tankene blir utfordret på en helt annen måte!


Annemor har hatt flere utstillinger i Østlandsområdet de siste årene og hvis jeg ikke tar helt feil, venter Amerika på henne innen året er omme! Vi ønsker lykke til der og er sikre på at det vil bli stor success!


Forrige uke åpnet kunstneren sitt hjem og hadde vernissage i sin egen hage. Her er bilder fra den utrolig  koselige hagen og det flotte arrangementet, hvor alle hygget seg med musserende vin, akkompagnert med musikk på klassisk gitar, mens man vandret runt og nøt nydelige malerier og malte vinglass, vakkert dandert mellom klatreplantene!

 

Er du i Sandefjord - eller planlegger en tur -, og er interessert i kunst, kan du kontakte Annemor her;   Telefon: 99592208  
E-post: post@annemorstroem.com
Hjemmeside: http://www.annemor.net/    Facebook: Malerinne Annemor Strøm



Bilder (c) Marit Jørgensen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar