Et anderledes online magasin om livet utendørs, mat og vin, kultur og reiser samt livet generelt.

30. april 2013

Oslomesterskap i Blomsterdekorasjon ....

For litt siden ble det avholdt Oslomesterskap i blomsterdekorasjon og jeg havnet ved en tilfeldighet midt oppi det!

Selv har jeg alltid likt blomster og å skape dekorasjoner, kranser og andre ting - og kanskje har jeg innbildt meg at jeg har vært over gjennomsnittet kreativ..... Den innbildningen er nå pulverisert, etter å ha sett hva disse k r e a t i v e menneskene fikk til med blomster og blader + litt annet. Her var det ingen begrensninger og dødt og levende materiale "blomstret" i skjønn forening!

Alt var kanskje ikke like interiør-vennlig, men jeg tror heller ikke det var meningen. Jeg følte meg litt som jeg av og til gjør på gallerier ... hva er egentlig tanken bak dette kunstverket? Jeg fikk noen merkelige asosiasjoner  ... og tar sjansen på å dele de her!

Hva med en blomstrende lampeskjerm, kledd med blader fra Lammeøre,
på en fot av gåsunger? Jeg fikk assosiasjon til Nilfisk støvsuger!
...eller en lykt av grener fra Sibirkornellen i hagen? Ligner på metemark!
En blomstrende blomst i en frøkapsel? Jeg ser døde farger ....
... eller en vårblomstrende Bjerk?  Noe som ikke stemmer!
Rosa mumi-troll??? Skrekk og gru! Hattifnattene!!!
"Lure-blomster" i kombinasjon med ekte ... ikke lett å få øye på i farten!
Kjøper det ikke!!!
Love boat??? Jeg setter meg ikke oppi, pinnen ser ut som en firfisle!!
Dette fikk meg til å tenke på et gravsted ...
men det er kanskje meg det er noe galt med!
Noe sært over dette - er eplet giftig???
Et levende bilde som kommer ut av rammen .... Skummelt!
Deltagerne hadde sikkert fått en oppgave om å lage et bilde eller lignende, men min konklusjon er at blomster fremdeles er penest i en bukett eller i naturen! Eller iallefall brukt på en litt mindre voldsom måte! Hvis grensene skal sprenges hvert år - hvor ender vi opp da?

Alle bilder (c) Marit Jørgensen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar