Et anderledes online magasin om livet utendørs, mat og vin, kultur og reiser samt livet generelt.

29. april 2013

Flat som en pannekake!

Er det vårknipa eller???


Jeg bare spør! Føler meg flat som en pannekake og trenger påfyll! 
Synes det er altfor lenge siden jeg har hatt ferie, skulle hatt sol og varme, synes det er dårlig med gode TV-programmer på kassa, dårlig samvittighet for at jeg er så lite sosial, lenge siden jeg lo ordentlig godt og gledet meg over et godt måltid!

.... om bare noen kunne sende en god serie på TV, om bare noen kunne ringe meg, om bare noen kunne forstå at jeg trenger påfyll!!!!  

HALLO!!!! Det er ingen andre enn deg selv som kan gjøre noe med din elendige situasjon! Du får ikke mer moro enn du lager selv, så sett igang! NÅ! 
Her er noen enkle leveråd til hverdagsbruk, som kan gjøre deg mer lykkelig i din hverdag.

1. Det jeg er glad for
Tenk hver kveld på fem ting som har gjort deg glad i løpet av dagen, eller på det som du er glad for i livet. 
















2. Prat
Hver uke bør du ha en times uavbrutt samtale med din partner eller en god venn. 
 


3. Kjøp en plante
Plant noe og hold det i live. 


4. Se mindre tv
Halver ditt tv-forbruk. 



5. Tren
Tren en halv times tid tre ganger i uken. 













6. Smil
Smil til, eller hils på en fremmed hver dag.
















7. Kontakt gamle venner
Kontakt gamle venner du ikke har snakket med på en stund, og arranger et møte. 













8. Le
Le godt minst en gang om dagen. 















9. En god opplevelse
Gi deg selv en opplevelse som du kan nyte minst en gang om dagen.


10. Gjør noe godt
Gør noe for andre minst en gang om dagen. 






















.... og til sist: 

 En god dag ønskes alle som leser dette! 
:)
 Bilder fra internett

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar