Et anderledes online magasin om livet utendørs, mat og vin, kultur og reiser samt livet generelt.

10. februar 2014

Detox, helse, energi...

Grønn juice, helse, energi, detox.. dette ønsker vi oss, ikke sant?

Dette er noe vi burde bli flinkere til å helle i oss! Jo grønnere - jo bedre og det er jo faktisk bevist! Vi er en del av naturen og lever med den ... så hvorfor ikke også ta det beste fra den og gjøre det til en del av vår hverdag!

Denne oppskriften er fra Trine Ålstedt og hun skryter i alle fall voldsomt av den!


Her er en enkel basis oppskrift:

Ta de tyngste, mest kompakte bitene oppi først, så blenderen får tak, og ha deretter i litt og litt. Vannet hjeper den også til å få tak, siden massen blir mer flytende.

2 epler, jeg liker søte og tar like gjerne røde som grønne
4-5 cm ingefær, en god bit - fordi jeg liker ingefærsmaken og den gjør at juicen får en «sting»
4 buketter brokkoli
2 kiwi
1/2 Lime eller sitron
2 store never spinat
litt vann, jeg prøver meg fram.. kanskje 1/2 – 1 dl eller litt mer, avhengig av hvor tykk eller tynn du vil ha den

Ingefæren, kiwiene og limen/sitronen skreller jeg og eplene fjerner jeg kjernhus og stilk fra. Og jeg kutter det meste i halvstore biter for blenderen sin del.

Denne oppskriften gir to glass og kan halveres, men jeg liker å ha et stående i kjøleskapet til senere på dagen. Og du kan også leke med andre ingredienser, grønnkål, stangselleri, agurk, urter, litt eplejuice..

Bilde lånt fra Ålsteds blogg

2 kommentarer:

  1. Fint tips! Dette skal jeg notere meg :)

    SvarSlett
  2. Hei Elin, jeg synes denne er veldig god både når du lager den i blender og juicemaskin ... men aller best i juicemaskin! Lykke til med å prøve! Beste hilsner fra Marit :)

    SvarSlett