Et anderledes online magasin om livet utendørs, mat og vin, kultur og reiser samt livet generelt.

15. oktober 2013

Drømmerier, egenskaper som heldigvis følger deg!

Hvem er du? 
Hvem ER du? HVEM er du? Hvem er DU?
Hvilken vei går du?
Hvilken VEI valgte du? HVILKEN vei valgte du? Hvilken vei VALGTE du?
Hvilke drømmer har du?
Hvilke DRØMMER har du?

Kan du svare på det? .... sånn på stående fot mener jeg? Det skal godt gjøres uten foreberedelser, men kanskje det var på tide å bli kjent med seg selv på en annen måte enn akkurat den personen du møter på badet hver morgen!


Tenk bakover og plutselig ser du kanskje deg selv fra en litt annen vinkel! Kanskje du blir overrasket? La oss tørre! Here we go! Etter å ha lest om mine tankerekker, kan du forsøke deg selv!

Som barn var jeg ganske sta, modig og fremmelig! Jeg var nyskjerrig, energisk og skapende! Jeg hadde lopper i blod men samtidig elsket jeg eventyr og Disney, og tankene føk langt avgårde på fantasiens vinger! Jeg ble født med farger, bilder, vyer og musikk i hodet!


Jeg hev meg ut i livet, med mange rosa skyer under føttene og banale forestillinger om livet. Livet var et spennende sted jeg skulle få oppleve! Det var som å gå på et pariserhjul og stadig få oppleve mer og mer, etterhvert som kurven steg mot himmelen! 


Jeg er voksen nå, men har allikevel barnslige tanker og idéer dypt under toppen! Jeg kan straks drømme meg inn i bilder på en lang kjøretur. Enger med kuer og blomster, visne løvetann-deler som fyker i vinden, biller på skogbunnen ... jeg kan legge historier til de alle! Tillegge de menneskelige karakterer!

Jeg ville aldri bli prinsessen i tårnet, som skulle reddes av den kjekke prinsen! Jeg ville bli en som spredde glede og skapte vakre ting, ting som folk elsket og ville ha! Farger skulle utnyttes og verden skulle bli god!

Jeg ble aldri den stjernen jeg bestemt trodde jeg skulle bli og verden ble heller aldri bare god, men jeg har alikevel tatt noe med meg fra barndommen - viser det seg! Jeg kan skape vakre landskap, jeg kan sette sammen ting som får folk til å bli glad og tilfredse! Jeg kan male bilder i folks hoder! Jeg kan fortelle historier! Det er en videreføring jeg har tatt med meg - uten å være klar over det - før nå! Barndommens drømmer har fulgt med meg - uten at jeg har vært klar over det - før nå!


Jeg tror at kjærlighet og god energi fører deg langt! Jeg tror godhet skaper godhet, men man kan alltids havne i situasjoner der godheten ikke råder! Da skal man allikevel henge fast i det man tror på! Finn frem fantasiene og drømmene og innse at du har et sted du kan hente energi og glede! Lev i nuet og tillat deg å krype utenfor A4-normen! Ikke gi slipp på barndommens manglende begrensninger, men ta imot utfordringene med åpne armer! Lev med et åpent sinn!

Hverdagen er eventyr, hvis du bare tar deg tid til å se det! Har du tatt et feil valg, - ta et nytt! Du er i et univers der det er lov å feile, det er faktisk menneskelig! Hvem sier at du kun har ét valg?

Det er av feil man lærer og blir enda bedre! Alt er i en stadig forandring!
En frosk kan bli til en prins
En nydelig rose kan visne og bli stygg
Fint vær blir til grå skyer og regn

Tar du med deg dine drømmer og egenskaper fra barndommen er du godt rustet til å møte dagen - og du kommer langt med det, - fordi det er ekte!!!


...... nå er det din tur? Har dine drømmer og fantasier fulgt med deg?

:)  Takk for at du leser! Jeg håper du har glede av det! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar