Et anderledes online magasin om livet utendørs, mat og vin, kultur og reiser samt livet generelt.

24. juni 2014

Nå skal jeg!

NÅ skal jeg! Nå SKAL jeg! Nå skal JEG begynne å sykle!

Hvorfor i all verden ikke? Ja, jeg bare spør! Det er ingen grunn til å ikke spare penger på bensin! Det er ingen grunn til å ikke komme i bedre form! Det er ingen grunn til ikke å spare miljøet!

Du har kanskje, som meg, tenkt at de syklene som fyker rundt i gatene er så begredelig kjedelige, og jeg ser helt teit ut med den stygge hjelmen på hodet! Kanskje har du tenkt at; jeg får jo ikke med meg halvparten av det jeg skal ha med meg hjem på den sykkelen!

Well, jeg har funnet svaret hos "Sykkelpikene"! De er et 5 år gammelt grunderfirma som ble til etter en tur til København. I Danmark sykler som kjent et stort antall mennesker istedet for å ta bilen, og det på herlige sykler tilpasset den individuelle bruker! Sykkelpikene har laget et konsept, slik at vi nordmenn kan nyte godt av det alle andre på kontinentet har - nemlig en valgmulighet for oss som ikke vil strebe rundt i kondomdress med insekt-briller og en hjelm som får oss til å se ut som aliens!

Et besøk hos Sykkelpikene åpner opp for en helt ny verden for oss som ikke sykler Trondheim-Oslo eller sitter klistret til TV-skjermen når det er Tour de France! De har et utvalg for oss alminnelige, oss litt jålete eller oss med litt høy "pick-nick"-faktor! Jeg drømmer meg vekk og tror jammenmeg at jeg skal begynne å spare til ny sykkel som er mere meg enn den skrikende og meget maskuline sykkelen jeg har nå ... hvor kroppen ligger i 45 grader når jeg sykler!

Se bare her!


Til hverdags skulle gjerne hatt den lyseblå til meg selv og den mørkeblå til min kjære!


En frontbærer, hvor du kan feste kurv er superpraktisk. Makent bagasjebrett kan også bestilles.

Når jeg skulle gjøre innkjøp, falt jeg for denne her, som er umåtelig praktisk - enten du har en horv med småunger, hund eller du bare er praktisk og samler innkjøpene på en stor sykkelrunde!  

Er den ikke fantastisk cool?

Har du småbarn som helst ikke skal bli for våte i en overraskende regnskur eller masser av innkjøp som ikke bør bli vått, er det bare å feste på en kalesje, og du slipper bekymringer og ødeleggelser.
I motsatt fall; tenk deg en deilig sommerdag på vei til stranden. Solen varmer, en lett bris stryker deg over kinnet og sommerkjolen blafrer lett i vinden! Tanken om et forfriskende og avkjølende bad ligger som en premie i hodet .... men RIFFFFF - Ånei! Den flotte kjolen har blafret inn i eikene og nå er den ødelagt! Well, slikt kan skje hvis du ikke har kjolebeskytter! Derfor .... anbefaler jeg også å kjøpe en kjolebeskytter først som sist! Nedenstående finnes i forskjellige farger og er bare superherlig!

Jeg ønsker alle en god sommer og håper flere med meg vil satse litt mer på helsa og kanskje i utstyr fra Sykkelpikene!

Bilder lånt fra Sykkelpikenes blogg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar