Et anderledes online magasin om livet utendørs, mat og vin, kultur og reiser samt livet generelt.

30. juni 2014

Hjernerydding og tankestyring

Selvrealisjon! Superutgave av deg selv! Mindfulness! Meditasjon! Alter ego! Selvutvikling!

Selvet er den samlingen av tanker, erfaringer og følelser som gjør at du er den du er. Selvet gir deg karakter, personlighet, og et atferdsmønster som kjennetegner akkurat deg. Når vi snakker om selvutvikling, handler det om å forandre selvet. En endring i selvet vil som oftest gi en endring i karakter, personlighet og atferd.

Som menneske har vi en unik egenskap i forhold til dyrene. Vi har evnen til å reflektere. Det gjør at vi kan sette oss ned og tenke over hvem vi er og spørre oss selv: Har jeg det bra? Er jeg fornøyd? Kan jeg få det enda bedre enn jeg har det i dag? Bør jeg forandre meg? MÅ jeg forandre meg? Finnes det noe mer enn det vi kan oppfatte via sansene våre?

For de som er interessert i dette selvutvikling og grubler mye, - og det gjelder kanskje de fleste av oss - kan det være interessant å sette av tid og lytte til dette intervjuet med Morten Hake. Klikk på HER, lytt og døm selv. Intervjuet tar 43 minutter.


Klikk her



 Bilde fra internett

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar