Et anderledes online magasin om livet utendørs, mat og vin, kultur og reiser samt livet generelt.

14. juni 2016

Hage søker pleier :)


Av og til hender det ting som er anderledes og veldig, veldig hyggelig; slik som denne historien!

Jeg fikk en henvendelse fra en søt dame som var litt fortvilet. Hun har en gammel pappa som bor i et gammelt, fint hus i en skjønn hage. Hans hageelskende kone er dessverre nå død og han klarer ikke lenger å holde hagen istand selv, selv om han bor i huset og gjerne vil arbeide der.

Han er åpen for at en hyggelig person kan "låne" hagen og pusle og kose seg der, - dyrke og høste det de vil, og høste av eksisterende rips- og bringebærbusker.

Dette er et sjeldent tilbud til en som elsker hage, men kanskje ikke har råd til eget hus med hage. Her kreves det litt vedlikehold, men til gjengjeld får man en hyggelig plass i solen, kanskje et nytt vennskap, mange gode historier, herlig stemning og tid til avslapping og ro samt gode vibber.

Hadde jeg hatt kapasitet, skulle jeg gjerne hoppet på dette drømmetilbudet selv, men med 3 hager, 2 firmaer, 2,5 hus, hjem og familie tror jeg at jeg må melde pass!

Nedenunder er noen få bilder fra hagen, som ligger i hjertet av Vestfold. Er det ikke trivelig! :)

Er du interessert, så send meg en mail på post@hageplanlegging.no og merk mailen med overskrift "drømmehagen". 

Henvendelsen må være fra seriøse interessenter som har til hensikt å pleie hagen hensiktsmessig og bra, mot at de kan bruke den og kose seg i den. :)

Nå er jeg spent! :)












1 kommentar: